Pitchwedstrijd voor Haagse winkelgebieden en creatieve bureaus groot succes!

26 oktober

Pitchwedstrijd voor Haagse winkelgebieden en creatieve bureaus groot succes!

Den Haag, 25 oktober 2017 - De eerste editie van de retail Pitchwedstrijd, een initiatief van het Haags Retailpunt, is met vijf winnende concepten een groot succes. Negen creatieve bureaus uit Den Haag stuurden in totaal 15 voorstellen in voor zes deelnemende winkelgebieden. Gisterenavond vond in conceptstore Collectiv de feestelijke finale plaats met de elevator pitches van de deelnemende bureaus en de bekendmaking van de winnaars. De winkelgebieden ontvangen voor de ontwikkeling van de campagnes een stimuleringsbijdrage van € 2.500 per project.

Op 3 oktober presenteerden het Zeeheldenkwartier, de Keizerstraat, de Boekhorststraat, winkelcentrum Loosduinen, de Frederik Hendriklaan en de Theresiastraat tijdens de kick-off van de Pitchwedstrijd hun wensen en ambities om de winkelgebieden sterker op de kaart te zetten. De vijf ‘matches’ die gisterenavond bekend werden gemaakt zijn beloond met een stimuleringsbijdrage van 50% van de totale kosten, tot maximaal € 2.500 per project. De winkelgebieden en bureaus gaan direct met elkaar aan de slag om de verschillende activiteiten vorm te geven.

Vijf winnaars

De Frederik Hendriklaan koos voor het Halloween voorstel van Kreativ Events waarbij de nadruk ligt op beleving voor jong en oud en de Theresiastraat gaat samen met PR en marketingbureau Smith Communicatie een running x-mas dinner organiseren om het kerstshoppen te stimuleren. Winkelcentrum Loosduinen wil met communicatiebureau iXin het winkelgebied letterlijk en ludiek in beweging brengen met een Rolling Tinder Race en Makerskwartier de Boekhorststraat kiest voor Anceaux Marketing voor een strategische outdoor campagne en een Funky Friday programmering om gedurende het hele jaar ondernemers en winkelaars te inspireren. De Keizerstraat koos uit vijf voorstellen voor designbureau Create 108 om de historische parel van Scheveningen een nieuw gezicht te geven. Het Zeeheldenkwartier maakt op een later moment de keuze bekend.

Creatieve kruisbestuiving in Den Haag

De pitchwedstrijd is een initiatief van het Haags Retailpunt en is dit jaar voor het eerst georganiseerd als opvolger van de HRP Retailprijs. Het Haags Retailpunt wil met het initiatief Haagse winkelgebieden verbinden met de creatieve sector in de stad. “Winkelgebieden organiseren steeds vaker leuke activiteiten en evenementen. Denk bijvoorbeeld aan Kerstmarkten, Halloween- en Sinterklaasactiviteiten en food festivals. Om dit te organiseren is creativiteit, tijd en geld nodig. Hier kunnen winkelgebieden wel wat hulp bij gebruiken”, aldus Hester Bunnik, programmamanager Haags Retailpunt. “Onze pitchwedstrijd zorgt voor een flinke dosis inspiratie, kruisbestuiving en nog meer leuke activiteiten in de stad: een win-winsituatie voor alle betrokken partijen én het winkelend publiek”.

Haags Retailpunt

Het Haags Retailpunt zet zich in om winkelgebieden in de stad te versterken, hen uit te dagen en in staat te stellen om zich verder te professionaliseren. De retailexperts van het Haags Retailpunt staan winkeliers- en ondernemersverenigingen bij met informatie en advies, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondernemen. Voor meer informatie zie www.haagsretailpunt.nl

Vraag, opmerking of suggestie?

Neem gerust contact met ons op.

Grote Marktstraat 43 C
2511 BH Den Haag
Telefoon: 06-21 17 52 31
E-mail: info@binnenstad-denhaag.nl

 

Nieuwsbrief

Social Media